Henvisning
Til Patienter
Der er flere muligheder for at blive henvist til Aleca:
Forsikrings- og pensionsselskab
Vi samarbejder med flere forsikrings- og pensionsselskaber om behandling.
Se oversigt over samarbejdspartnere >
Hvis du har været udsat for en ulykke i fritiden eller på arbejde, kan du kontakte forsikringsselskabet for at få oplyst, om forsikringen dækker et behandlingsforløb.
Hvis du har en sundhedsforsikring kan du kontakte forsikringsselskabet for at få oplyst, om forsikringen dækker et behandlingsforløb i Aleca.
Har du en forsikring mod tab af erhvervsevne og har du gennem længere tid været sygemeldt, kan du kontakte dit pensionsselskab og høre om mulighederne for at få dækket et behandlingsforløb i Aleca.
Arbejdsgiver
Du kan spørge din arbejdsgiver om muligheden for at få dækket behandling i Aleca.
Private og offentlige arbejdsgivere har fradrag for udgiften til sundhedsydelser til deres medarbejdere. Under forskellige betingelser kan arbejdsgiveren betale for nogle former for sundhedsydelser, uden at du bliver skattepligtig af dem.
Ventetider
Nedenfor kan du læse mere om den forventede ventetid på udvalgte services i Aleca.
De forventede ventetider er angivet som et landsgennemsnit og man skal være opmærksom på, at der kan være lokale forskelle.
Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre, hvor lang ventetiden er i dit lokalområde.
Senest opdateret 1.1.2021 |
Ventetid (landsgennemsnit) |
Job- og socialrådgiver
|
8 hverdage |
Ergoterapeut
|
8 hverdage |
Smertelæge
|
14 hverdage |
Lægelig akupunktør
|
8 hverdage |
Psykolog
|
8 hverdage |
Psykologisk forløb, smertehåndtering
|
8 hverdage |
Psykologisk forløb, Hjernerystelse
|
10 hverdage |
Afbud og udeblivelse
Husk at melde afbud, hvis du er forhindret i at komme til aftalt behandling eller møde med din rådgiver.
Er du forhindret i at komme til en aftalt behandling eller møde med din rådgiver i Aleca er det vigtigt, at du giver besked.
Afbud skal meddeles Aleca senest 24 timer før en aftalt behandling eller anden samtale. Ved udeblivelse eller forsinket afbud fakturerer vi 100% for aftalen, uanset om det er behandling eller samtale.
Afbud skal som udgangspunkt meddeles direkte til dén behandler eller rådgiver, som du har en aftale med.
Er dette ikke muligt kan du også meddele afbud ved at ringe til vores kundeservice på telefon +45 31332011 indenfor åbningstiden.
Sådan kommer vi i gang
Du er altid velkommen til at ringe
og høre om dine muligheder for henvisning.
Telefon: +45 31332011
Mail: aleca@aleca.dk
Landsdækkende virksomhed, der har specialiseret sig i at forebygge sygdom og rehabilitere sygemeldte og tilskadekomne. Teamet består af socialrådgivere, psykologer og speciallæger.
seneste nyheder
– Jeg følte ikke, jeg var en skid værd. Men pludselig kunne jeg klare nogle hverdagsting igen
En tidlig morgen blev Niclas B. Lauritsen ramt af en jernstang i hovedet, mens han var på arbejde. I to et halvt år var han så svimmel og utilpas, at han tilbragte det meste af sin tid i sengen eller på sofaen. Et besøg af Aleca blev startskuddet til at få has på...
Kontakt
ALECA
Dronningensgade 23
5000 Odense C
Telefon: +45 31332011
Mail: aleca@aleca.dk